UAcq ( Unit Acquisition ) – jalb qilingan  mijojlar soni;  2. CAC




Download 5,77 Mb.
Pdf ko'rish
bet336/414
Sana30.05.2024
Hajmi5,77 Mb.
#257728
1   ...   332   333   334   335   336   337   338   339   ...   414
Bog'liq
Ракамли иктисодиётда инновацион технологиялар

UAcq
(
Unit Acquisition
) – jalb qilingan 
mijojlar soni; 
2.
CAC
(
Customer Acquisition Cost
) – yoki 
CPA
(
Cost per Acquisition
) bir mijozni jalb qilish narxi. 
CAC
ni hisoblash 
uchun barcha mijozlarni jalb qilish uchun ketgan harajatlarni mijozlar soni 
UAcq
ga bo‘lish kerak. Masalan, mijozlarni jalb qilish uchun amalga oshirilgan 
tadbirlarga 200 ming so’m sarf qilingan bo’lsa va natijada 400 ta yangi mijoz 
topilgan bo’lsa, 
CAC
ning qiymati 500 so’m bo’ladi. Lekin kompaniyaning jalb 
qilish kanallari bir nechta bo’lgani tufayli, har bir kanal uchun 
CAC
ning 
qiymati ham turlicha bo’ladi; 
3.
CAC Payback – 
mijoz tufayli olingan 
foydamiqdori uni jalb qilish uchun ketgan mablag’ni qoplashi uchun ketgan 
vaqt; 


461 
4.
 
MRR (
Monthly Recurring Revenue
) – 
kompaniyaning barcha mijozlari tomonidan har oyda keladigan tushum miqdori;
 
5.
ARPU (
Average revenue per user
) – 
har 
birjalb qilingan foydalanuvchidan keladigan o’rtacha daromad miqdori. 
ARPU 
ning kattaligi 
MRR
ni 
UAcq
ga bo’lish natijasida hosil qilinadi; 
6.
LTV
(
Life time value
) – bir mijozning 
kompaniya mahsulotidan foydalanishi yoki kompaniya bilan muloqot qilishi 
natijasida olingan daromad miqdori. Masalan, mijoz servisni 3 yil davomida 
ishlatdi va buning uchun har oyda 350 dollardan to’lab turdi, kompaniya esa 
unga oyiga 100 dollardan sarf qildi. Bu holda 
LTV
ning kattaligi quyidagicha 
hisoblanadi: 3x12x(350-100) = 9000 dollar. Ya‘ni, mijoz 3 yil davomida 
kompaniyaga 9000 dollar fayda keltirgan ekan; 
7.

Download 5,77 Mb.
1   ...   332   333   334   335   336   337   338   339   ...   414




Download 5,77 Mb.
Pdf ko'rish

Bosh sahifa
Aloqalar

    Bosh sahifa



UAcq ( Unit Acquisition ) – jalb qilingan  mijojlar soni;  2. CAC

Download 5,77 Mb.
Pdf ko'rish